Biodra, jak utrzymywać je w dobrej kondycji?

Last modified date

Comments: 0

Ograniczona aktywność stawu biodrowego jest bardzo dokuczliwa. Dyskomfort z powodu dolegliwości bólowych ogranicza aktywność fizyczną ludzi, co prowadzi do pogłębiania problemu.

Dzisiaj powiem o tym, dlaczego warto rozciągać mięśnie odpowiadające za zginanie, prostowanie, rotację zewnętrzną i wewnętrzną oraz za odwodzenie i przywodzenie w stawie biodrowym. Niestety współcześnie bardzo dużo siedzimy. Wynika to nie tylko z pracy jaką niektórzy wykonują, ale również z trybu odpoczynku jaki wykonujemy – mam tu na myśli odpoczynek bierny. Przez to ograniczamy ruchomość naszych bioder do zginania i prostowania. A co z resztą? No bywa różnie.. Spotkałem się z kilkoma przypadkami, że przykurcz rotatorów, odwodzicieli i przywodzicieli powodują bardzo dokuczliwe objawy w stawie. I nie dotyka to ludzi tylko starszych… Ostatnio spotkałem pewnego 15 latka, który miał ogromne przykurcze w biodrach, że dziwiłem się jak On jeszcze chodzi. Zaryzykuję opinię, że przykurcze mięśni, odpowiedzialne za ruchy rotacji i odwodzenia/przywodzenia, mogą być impulsem do wykonania endoprotezy biodra z powodu bólu.
Nacje z Bliskiego i Dalekiego Wschodu od wieków siedzą na podłodze🧘🏼‍♀️. Wymuszają przez to rozciąganie struktur mięśniowych. Oni bardzo rzadko miewają problemy ze stawami biodrowymi. Więc co robić?
Zacznij siedzieć na podłodze🧘‍♂️: gdy czytasz, oglądasz telewizję, itp. Ale nie tylko wtedy. W ogóle warto rozciągać całe ciało. Bo gibkość🤸🏻 to pierwsza zdolność, która nam najszybciej zanika. A o rozciąganiu wkrótce napiszę kolejny post.

Pozdrawiam,
Marcin Fatla

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Post comment